2009. december 18., péntek

Mindenféle alkotások











Erre a hónapra - mint minden évben - most is sok teendő jutott. Nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy minden karácsonyi előkészülettel időben végzek/végzünk. És nagyon jó így az advent, hogy nem kell folyamatosan rohanni. És ez, hogy még hó is esett...!
Kislányom teljesen oda van érte, minden járókelőnek lelkesen mutogatta, hogy valami hull fentről. Kedves mosolyokat csalt az arcokra. Ahogy elnéztem, sokakra ráfért.

De hogy ne csak az emberekre gondoljunk: apukám elkészítette a saját, kétbejáratú cinkeetetőnket. Van ám nagy sürgés-forgás, sorbanállás. Mindkét bejáratán besurran egy-egy madárka, két másik pedig várakozik, hogy ő is dióhoz jusson, azzal töltöttem fel ugyanis. Tetszik nekik. :-)

Elkészültem végre a magasságmérővel is, amit talán már egy éve is van, hogy elkezdtem. Az első ilyen, amit csináltam. Kislányom naponta többször is odaszalad és "megméri" magát. Egyben nem tudtam lefotózni, úgyhogy külön-külön itt vannak a motívumok.

A válságra való tekintettel és alkotói kedvem kiélése miatt úgy gondoltam, hogy két kedves barátnőm saját készítésű ajándékot kap. Eddig ez szinte kizárólag kézi vagy gépi varással készült dologra szorítkozott, most viszont erre sem időm, sem lehetőségem nem volt. Aztán valamelyik blogban találtam valami hasonlót, és én is elkészítettem első mézeskalács képeimet. Nagy sikert arattak.

Már lassan a vége felé járunk az adventi naptár zsákocskáinak bontogatásával, de nagy öröm minden reggel a bennük rejlő apró kis ajándék. Varrtam párnát, takarót a babáknak, apró fajátékok, matricák kerültek beléjük. Eredetileg - és még nem tettem le erről az elképzelésről sem - két, merőlegesen egymásba csúsztatott falemez adta volna a karácsonyfa térbeliségét - de drága volt a falemez. Úgyhogy maradt a textil. Jövőre még kicsit javítanom kell rajta és hátul valamiféle merevítést alkalmazni. De elsejére pont elkészült, úgyhogy a finomításokra már nem maradt idő.

És akkor még ide sorolandó az a néhány mézes szivecske, amit Böjte Csaba gyerekeinek küldtünk el néhány üveg befőtt és lekvár társaságában. Remélem tetszett, ízlett nekik és valamiféle otthonhangulat varázslásában sikerült segítenünk.

A két hiányzó szivecske a kép alján annak tulajdonítható, hogy a pici lány, már nem olyan pici - simán eléri a pultot és elemelt néhányat. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése